lussebak!

hallåhalllå!
idag var det upp stigning runt halv tio och frukost runt tio, efter frukost blev det lite slapp framför tvn medans frank spelade tv spel med hans bröder. någon timme senare gjorde jag mig redo med musik i öronen och företagsekonomi böckerna framför mig och läste de vi gick igenom på lektionen igår, efter ett tag gjorde frank lika dant. runt kvart över ett var det dags för lunch, sen bar det av mot bussen för jag, frank och filip skulle hem och baka lussebullar och göra zita sällskap eftersom mamma och jimmy var i motala och hjälpte syrran flytta det sista.
och självklart började det i princip ösregna när vi stod och väntade på bussen :S drygt en timme senare klev vi in innan för dörren och en zita hoppade på oss av glädje! :)
det blev direkt på att fixa ordning degen för jäsning som tar ett tag :P haha så medans frank vispade ihop degen och att den jäste på passade jag på att sätta upp lite julstjärnor i mitt och mammas rum, mamma hade redan satt upp i vardagsrummet plus på övervåningen. fintfint!
sen blev den en och en halv timmes lussebak! :D vi fick ihop hela 70 fina och ätbara lussebullar! Yey :)
misslyckades inte med en ända plåt, så vi var duktiga med tiden.

sen var det bara att vänta på att mamma och jimmy skulle komma hem med pizzan. efter maten åkte vi med tobbe och filip och köpte lördags godis. och det är först nu som både jag och frank får en lugn stund för oss själva. så nu blir det mys framför tv med lite smarriga lussebullar!




imorgon blir det träning mellan 9-10, hem och duscha och sen raka vägen och hämta filip från min match. sen blir det yttligare lite barnpassning!

S+F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0