pling plong bilen!

som ni kanske läste i förra bloggen som frank skrev så mådde jag inte så värst bra igår, eller till en början mådde jag bra med inte sen:P morgonen var det inga tecken på dålighet, så då var det borstning av zita som gällde, vilket var välbehövligt! :) sen damsög vi hela huset, eller frank damsög och jag plockade upp och ner grejer. Bra sammarbete måste jag säga.
efter det så blev jag helt slut la mig i sängen för att samla lite krafter. och från ingenstans pank så kom huvudvärken, och pank så kom illamåendet och pank så kom första träffen med toastolen! :/ från tre till fem var jag och besökte honom kanske tre- fyra gånger.. tänkte att lite mat kanske skulle göra susen, men inte så. hann ta en köttbit och sen två minuter senare var man tillbaka i hålet .. så det blev sängen ist för mat, efter halv sex tiden var jag så slut på energi så det enda jag orkade var mellan toan och sängen (vilken var den enda resan jag behövde göra) men varje gång jag så fint stapplade tillbaka till sängen så darrade jag som ett asplöv. ingen fin känsla eller syn tyckte frank :S så då valde mamma att ringa efter en ambulans, efter att la legat hela dagen med huvudvärk som inte bilivt bättre utan sämre av mina migrän piller och inte heller hennes bradiga piller gjort någon nytta heller. efter mycket omoment så fick vi hit en.
väl inne på sjukan blev det fråga på fråga som man ska försöka klura ut svaret på, men jag tyckte jag skötte mig ganska bra ändå! ;) hihi vi blev först placerade i hallen där det finns draperier man kan dra för om man vill, men en liten stund senare fick i ett rum. efter två timmar på sjukan gick vi skakandes därifrån med diagnosen bihåleinflammation, vilket kan leda till en helevtes huvudvärk. (jo tack, doktorn jag har kännt det!)
så han skrev ut ett recept på kovemenin som ska ätas i sju dagar, två morgon och två på kvällen och eftersom apoteket var stängt överallt så var han snäll nog att skicka med mig fyra tabletter hem så jag redan kunde börja igår kväll och även hade till denna morgon :) se lite hopp kanske det finns för det svenska sjukvården.
väl hemma så var det och försöka få i sig lite å äta och efter elva timmars av ej ätkunnande så fick jag ändå i mig en halv banan! då var det bara att svälja två stooora tabletter, vilket resulterade i ett nytt toa besök men som tur var så var det enbart vattnet från tablett tagandet som kom upp och inte banan eller tabletterna!

så idag mår jag ganska bra, känner inte utav huvudvärken men är fortfarande dunder förkyld och kan knappt andas men de försvinner väl när den tiden är inne.
för dagens planering är att försöka äte och iaf dricka lite och ute och hämta tabletterna hos apoteket!


F + S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0