Takida + flytt

Lördagens kväll bestod av att jobba på Takida som spelade på Conventum. blev väl inte riktigt som jag tänkt mig, vi hamnade i garderoberna för att hänga in människors jackor och iof så visste jag inte vad vi skulle få göra men det trodde jag inte.. men det blev bra ändå! jag och anna hade hand om en garderob (är ni förvånade ;) hihi ) frank hade hand om en med farmor. det var insläpp halv åtta och min och annas bås var fullt efter en halv timme, så då blev det mer slapp tills Takida började spela runt halv nio.. när takida väl börjat spela så var det mer eller mindre fritt fram att springa upp och kolla. tyvärr så var det så mycket folk + att jag inte orkade eller var tillräkligt intresserad av att tränga mig längre fram, så man bara såg lite huvuden om man hade tur. men spelningen var ändå helt okej. sen var det dags att lämna ut alla jackorna, allt gick helt utmärkt och vi hade inte problem eller bort tappade kläder :) så vi kom väl hem runt tolv - halv ett någon gång.






idag var ett uppstigning vid halv tio för att sedan göra sig iordning och åka tio mil bort, närmare sagt mot motala för att hjälpa syrran att flytta!
hon har hittat en jättefin trea i stället för sitt radhus, det var helt enkelt dags att byta upp sig och börja på ny kula. så idag har det varit plocka in och ut ur bilar och släpvagn, rensa kök,rum samt toalett bort från allt skräp som man samlar på sig. och efter cirka fyra timmar och två släpvagns last så var de mesta möblerna flyttade och de mesta urstädat ur radhuset. och ungefär en och en halv timme senare var lägenheten så iordning plockat och ihop skruvad som de gick! det blev gick riktigt bra :) och när vi väl åkte dit ner så passade jag på att duscha zita, man vet ju aldrig när man åker ner nästa gång + att hon verkligen behövde en dusch. så vi åkte hem med en ny duschad hund. på hem vägen så spenderade hon hela resan med att ligga med huvudet i mammas knä och sova, med andra ord hade vi en glad hund som gillade att vara hemma igen :) och nu ligger hon och sover så skönt här vid sängkanten! för söt!








S+F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0