Helt jävla otroligt

Jag spelade fotbolls match i söndags, när det var drygt 10 min kvar av matchen så gjorde jag en vänding då det knäppte till i knät och vek sig och jävlar vilken smärta kändes exakt som när jag kraschade på skidorna i USA för två år sen. Inte fan kunde jag stödja på knät heller, hoppade bort till omklädningsrummet och ringde Sabina och sa att jag var tvungen att åka till akuten och panik fick hon. Skjutsa hem Kiwi och droppa av Zita där, som inprincip vägrade att gå ut ur bilen. När dem väl fick ut Zita så sprang hon iväg men dem fick tag i henne och gick in. Efter ett tag kom Sabina och jag ringde mamma och berättade vad som hänt, som sa att det inte var någon idé att åka in till akuten för det var tydligen världens kö. Så vi åkte hem istället och ringde frakturmottagningen morgonen efter, fick anvisningar att antingen avvakta eller åka in akut, så vi åkte in akut. Väl framme vid akuten så frågade dem vad jag gjorde där och inte på frakturmottagningen. jag sa som det var, att vi hade blivit hit skickade av dem. Men dem sa att det var dit jag skulle så dem ringde dit och sa att jag skulle komma dit. väl vid frakturen så gick allt rätt snabbt iaf att få ett rum, där inne säger dem att jag ska ta av mig byxorna i väntan på doktor Lundgren. Efter 1 timme så satte jag på mig byxorna igen då en sköterska kom in och sa att läkaren hade blivit skickad till någon avdelning så vi satt där i 1 timme till och roade oss med kortspel och hänga gubbe. Jävla tur att babe var med annars så tror jag att jag hade dött av tråkighet.
När doktor Lundgren kom så konstaterade hon att det hänt något med korsbandet men att det var för svullet att säga exakt vad det var. Hon skickade mig till röntken för att kolla så inget vad brutet. Blev sittande i väntrummet i 20 min blev uppropad och röntkad sedan 20 min till i väntrummet sedan tillbaka skickade till frakturen och blev sittade där i 1 timme och hungern började krypa sig fram både för mig och min älskling. Efter 1 timme i väntrummet så blev vi inskickade på ett rum igen och fick sitta där i 40 min till. När väl doktor Lundgren kom in och sa att jag skulle bli kallad till idrottsmottagingen om ca 2 veckor så fick vi gå. När vi kom till parkeringen så skulle Sabina checka ut och vet ni vad det kostade? 52kr för att få stå vid sjukhuset fan det är juh lika dyrt som att stå i stan det är helt sjukt.


Det värsta med den här dagen var att det var Sabinas födelsedag:'( och hon fick tillbringa den på ett sjukhus med sin klantiga man som alltid ska sabba sitt knä:S
När vi kommer ifrån parkeringen så åker vi och handlar lite grädde och sedan hem. Slänger i oss lite mat och sedan ut till marieberg och apoteket och hämta ut lite alvedon för smärtan och sen så åkte vi upp till DinSko för att Sabina skulle få en present för det var ju hennes födelsedag. Hon valde ett par gröna as coola skor som jag betalade för. Då fick hon iaf något för att hon var med mig hela dagen. Hon är så otroligt underbar, Jag älskar henne mest <3 Du är BÄST Sabina<3<3<3

F+S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0