orolig natt

gårdagenskväll/natt/dagensmorgon/dag har inte varit på min fyrbenta vän gismos sida, med hela fem anfall sedan klockan sex igår. och vi tänkte att det inte var någon fara då han tidigare max fått två på en dag. det var det, typ. men det var inte det! han fick yttligare ett senare samma kväll och sedan med nästan fyra timmars mellanrum under natten och dagens morgon. blev inte många timmars sömn för min del och antagligen inte för honom heller, kraken! :( ringde väl cirka trettio - fyrtio samtal inatt och inte fick svar en denna vetrinär som lämnat sitt prviat nummer innan dom åkte. men inget svar. bättre blev det inte när jag ringde till strömsholm för att få vägledning, när killen i andra änden säger; "får han det för tätt kan det bli så illa att han inte slutar skaka och då kan inte ni göra något.." TACK, det fick mig mycket lugnare! stressen och paniken över att vetrinären inte svarde ökade och meningen bara ekade i huvudet på mig. efter morgonens andra anfall, fick jag tillslut tag på arrby och dom för att undra vad jag skulle göra för att jag inte fick tag på vetrinären. deras ord var, gör det du kan och måste! så det gjorde jag. ett sista försök till deras vetrinär gav resultat, efter cirka fyrtio samtal bara till honom, svarade han. lyckas var enorm! jag berättade som det var och han gillade inte läget vi befann oss i, men bad oss avvakta eftersom han efter varje anfall går tillbaka till sitt vanliga han. och om han skulle få ett till så skulle jag ringa.
mycket riktigt runt tolv var det dags igen. vi var redo att åka till strömsholm med killen, han måste få hjälp och den kan inte vi ge honom. när vetrinären fick höra detta så kämpade han mot apoteket och egentligen reglerna om medicinen vi fick. den behöver lämnas över personligen av den som skiriver ut den, så den inte kommer till fel händer och eftersom han var i göteborg så blev det svårt. han bad mig skicka personuppgifter samt gismos vikt, så skulle han ringa lite samtal. tio minuter senare kommer det glada beskedet, han lyckades övertala apoteket att skriva ut medicinen över telefonen och jag kunde komma in och hämta den!
efter en kort berättelse om den, begav sig jag och mamma mot apoteket för att hämta det som skulle bli hans räddning, förhoppningsvis. hem och gav honom tabletterna och nu lever jag på hoppet om att han ska slippa dessa anfall och slippa lida.

s+f

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad är det för läskiga anfall ?!?

2010-12-25 @ 17:51:08
URL: http://maalinwiklund.blogg.se/
Postat av: sabina

läkaren tror att han fick epilepsianfall pga en tumör i huvudet, som då orsakade kramperna. :/

2010-12-26 @ 22:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0