den vinnande fyran

tro det eller ej men jag och frank kollade faktiskt melodifestivalen igår med mullan och malin! :) blev en slapp och trevlig kväll i mr bob med tv på kanal 1. det är andra avsnittet av melodifestivalen som jag sett under denna gång, första gången var när vi satt barnvakt, vilket var typ första eller andra programmet. så vi hade inte så stor koll på bidragen i andra chansen, förutom på Orsas spelmän. som väldigt snabbt belv kvällens favoriter!! sötaste gubbeliten! men tyvärr så klarade dom sig inte hela vägen och fuskblondi jessica andersson tog den sista finalplatsen med pernilla whalgren.. världen är inte alltid rättvis!
men jag har hedrat orsas genom att ha deras låt gå på repit på spootify hela förmiddagen :D

efter melodifestivalen blev det se när min man spelade match på tv4sport. real madrid - sevilla
den blev en galet bra match! det hela började med att sevilla ( :o ) tog ledningen med 0-1 i typ 6minuten och en stund senare kom även deras andra mål i reals mål. halvtidsresultat var alltså 0-2.
men i andra halvlek så tog real spelarna sig i kragen och började spela lite fotboll, visserligen spelade dom fin fotboll under hela matchen med det var i andra halvlek som dom faktiskt träffade innanför stolparna och inte utanför eller i dom.. vilket va bra! :) Ronaldo, min man visade real vägen genom att sätta lagets första mål bakom sevillas målvakt.. efter 94minutersspel hade real gjort en totalvändning genom att gå från underläge till vinst! 3-2



nu får vi se vad denna söndagen kan ha för festligheter att bjuda på :)

S+F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0