en lång och slitsam helg

Fredag
i fredags var det först plugget som gällde och för min egen del var det väldigt tufft att ta in det han sa.. all ork hade bara runnit ur mig och jag hade starka helgkänningar!
fredags kvällen spenderades hemma hos malin i mr bob och kollade film och mös :) och självklart laddade upp inför lördagens cup. jag spenderade även natten i mr bob, mysigt :) hihi

Lördag
klockan ringde 07.10 snoozade i en kvart ungefäär, sen var det upp för att göra sig iordning och åka till pettersberg där samlingstiden var 08.30. alla satte sig i bilarna och åkte mot degerfors, där cupen skulle spelas.
det var kul och vi spelade bra!
RIK - Hoif 5-1 , RIK - Mullhyttan 2-0 , RIK - Åtvidaberg 2-2
som sagt spelade vi bra, men det blev målskillnaden som vi föll på och istället för att spela final blev det 3-4 platsspel för våran del.. menmen
RIK - Ösk 2-3
man brukar ju säga att man har bonnelur och det hade verkligen Ösk, bollar stutsade som pingpong bollar och träffar rätt för deras del och mål. vi hade dock spelet med dom hade bonneturen och än en gång så vinner bonneturen..
men vi var ändå glada för våran 4:de plats, bättre än å komma sist iaf :) + att vi hade haft en sjukt rolig dag och de var det viktigaste!
malin gjode ett grym jobb i målet och var även våran räddare i nöden efter som vi är målvaktslösa..
man blir alltid så glad att komma hem till en överlycklig hund, på henne verkar det som om man har varit borta i flera veckor. då blir jag glad! :D


Söndag
spenderades i sängen till elva då jag tvingade mig upp.. ont överallt men speciellt i rygg och i båda fötterna! högerfots knöl uppsvullen, blå och med ett fint dobbsår! jag bara älskar cuper, för man mår såå bra efter åt. jag vill alltid spela cup!
men jag tog mig ut på en haltande runda med zita som för en gångsskull gick snabbare än jag .. :P men den bjuder jag på.
det blev även lite plugg och på kvällen var det mot kif arena som gällde för så spelade frank match. så där satt vi, jag, malin och mullan på en filt som tre micelingubbar och hejade!

Måndag

idag är man hyfsat seg men det får inte stoppa min dag ändå. måste plugga som ett as, har tenta imorgon så det är bara att sätta igång. men först ska vi dammsuga och städa upp allt hår som försvann på zita efter jag friserade henne. sen även en tur i solen det får man inte missa, det går inte !




S+F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0