12år

igår för tolv år sen så föddes min lilla bebis, nämligen mysan. på julafton för tolv år sen så fick jag med mig henne hem, hon var då min! tänk er själva, en glad liten tjej på nio år som precis fick sitt första husdjur. lyckan är ju oändlig! kommer än idag ihåg hur glad jag var när syrran berättade att jag skulle få välja ut en katt, som jag skulle få ta med mig hem. lycka lycka lycka!
under våra tolv år tillsammans, har vi hunnit med en hel del. hennes första utetid i gräset, första gången hon träffade vår fågel och allt sånt. mysan har alltid varit en duktig katt och aldrig gjort sina behov på annat ställe än i kalllådan. förutom en gång, hon hade nog inte bott hos oss mer än en månad. och hon fick ett panik kissatack, som slutade med att hon satte sig i torrfoderskålen. men hon gjorde inte på golvet och det var bra sött ändå. eller alla dom gånger som man överraskats med att hon sitter i blomkrukorna. eller när man lekte tafatt med henne och hon hela tiden sprang och gömde sig i vår urna. lika söt varje gång!
det har varit tio långa med bra år och fler kommer det att bli!




s+f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0