naglar

igår så fastnade jag med min ena lösnagel i fryshantaget och slet av det! även fast klistret på halva nageln var typ borta så gjorde det stört ont! den flög av och sprack! ajajajaj.
så idag bestämde jag mig för att det var dags att ta bort naglarna. dom var ju ändå lossnat till hälften samt vuxit ut lagom mycket så det såg fult ut. så jag lydde veronicas råd och hällde upp assiton i en bunke och satte ner fingrarna där i. jag hade förväntat mig att limmet skulle sluta fästa och man kunde typ dra bort nageln då, men inte då! naglarna åts upp av assitonet och i princip den enda som fanns kvar var vita pluppar i assitonet. klibbit är nog rätt ord för att berätta hur det kändes. klibbit som fan när jag fick dra bort det sista av nagel samt sen skölja med diskmedel och varmt vatten typ fem gånger efter! sen kom filen fram för att fila bort de lim som fanns kvar på min nagel. sist men inte minst blev det två lager av nagelåterfuktning samt flera lager av handkräm. efter cirka 50min i assiton mådde inte fingrarna sitt bästa, kan jag lova.
så nu är mina vanliga naglar tillbaka, trodde det skulle kännas konstigt. men det känns mest skönt, skönt att ha fått bort dom när det såg så hemskt ut!


s+f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0