happy face!

igår var den vår sena träning på konstgräset som gällde, nämlilgen klockan nio! bra sent och man får göra allt för  att hålla sig vaken och allert. hur som helst. igår var det barbent som gällde och jag frös inte en sekund. inte ens innan och efter träningen. när det är nio plusgrader vi nio tiden på kvällen samt ändå varmt och man kan springa omkring i kortisar, så är det väl ett tecken på att våren snart är här. iaf en bra början på våren :) jag stor gillart! pepparpeppar.. nu får det inte komma mer snö och snusk. för jag vill ha vår nu! det är dags för det samt en varmt och härlig sommar , det är vi värda efter denna kalla och hårda vinter.

och det är redan april och min födelsedagsångest börjar krypa på mig, snabbt och ordentligt. dagarna bara försvinner och den nittonde börjar närma sig med stormsteg. vet inte om jag ska skratta eller gråta eller bara försöka att inte tänka på att jag snart blir ett år äldre.. ångest med stora bokstäver är det iaf.

igår var det dags för att inhandla en ny soffa, min gamla funkar inte längre. ryggen tar stryk och den är inte så speciellt skön. hittade en på ikea för 995:- och den var helt okej, liten och skön. plus att ikea har erbjudande nu att man får 500:- i presentkort tillbaka när man köper en soffa. hur bra är inte det ?! köp soffa och få femhundra på köpet. så nu sitter ett sådant fint presentkort i min plånbok laddat och klart för användning. tänk vad mycket kul jag kommer kunna köpa för det! :) jag är överlycklig, frank inte lika lycklig kan jag tänka mig. detta betyder ju fler ikea besök. men tack för att du följde med mig ut älsk <3
och som de flesta gånger så är det kartongen som gör att den inte får plats i bilen. jag gapskrattade medans frank muttrade och rev upp kartongen och packade in soffan i bilen den vägen. ett äldre par kollade och skrattade minst lika mycket som jag gjorde! härlig syn måste jag säga.
så många gånger som man själv har skrattat åt folk som inte fått in grejerna i bilen , för att kartongen vart för stor. och nu stod vi där, med samma problem. skrattar bäst som skrattar sist
vad gör man inte för ikea och hem kom den ju tillslut!


s+f


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0