hund

jag mår riktigt dåligt när jag ser människor som absolut inte ska ha hund, har hund. dom tror dom förstår hunden och vet vad som är bäst för den. men de gör bara saken värre , egentligen. jag mår speciellt dåligt när det visar sig att hunden i sig inte mår bra. stressad, gnällig och framför allt otrygg. det bara lyser otrygghet om hunden.
i detta fall verkar det som om hunden haft en tidigare ägare som dött , eller något. och antingen om hunden fått men från relationen med den matten/hussen. eller om hunden nuvarande ägare inte har tagit hand om problemet utan mer låtit det vuxit.

vi och djur är lika på det viset. har något hänt , måste det bearbetas för att det ska bli bättre och man ska kunna gå vidare. annars växer bara problemet och blit tillslut omöjligt att bli av med.
jobba - jobba - jobba är vad som gäller. vilket i detta fall det inte gjorts..

det gör ont i mig och se en trasig hund som skriker på hjälp. men inte ens dess egna matte eller husse märker det. det gör ont!


s+f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0