stockholm

denna helg har bestått av bara roliga saker och en mindre rolig, med det är en bagatell när man är med eliten. efter jobbet och mullan spelat match så rullade vi och en fullpackad bil mot stockholm! efter två väldigt långa timmar var vi äntligen framme, lyckan var enorm. när allt var in plockat i lägenheten och bilen var parkerad för natten, så blev det lite nattsnack med majsan och även lite gammla bilder på våra eliten äventyr som majsan tidigare hittat. så lite minnesprat innan vi alla tre la huvudet på kudden.
morgonen började av att oliva låg och pratade för sig själv i sitt rum och vi vär glada över att hon snällt nog tog sovmorgon till åtta och inte vaknade sju! med tanke på vår sena ankomst. upp å hoppa, gosa lite med henne. två stora ögon  och ett lika stort leende möttes vi av när hon kom ut där vi låg. gullunge!
iväg och lämna henne hos nicklas pappa som skulle ha henne över dagen och natten.
både lördagen och söndagen hade vi grymt fint väder med strålande sol som stekte på ordentligt. nice! :) så självfallet blev det fotboll båda dagarna, malin spelade på lördagen och även majsans lag så det var ju givet. en mindre given match på söndagen men det gjorde inte så mycket. härligt väder och härligt sällskap - majsan, malin å mullan, räckte för min del.

majsan och nicklas hade sin utflyttningsfest på lördagskvällen och det var minst sagt underhållande! haha, mycket spännande folk som var där. mycket bra, mycket bra. tråkigt nog smakade inte mina smirre så gott som jag hade tänkt mig. kanske inte var kalla nog , vad vet jag.. men det gjorde inte så mycket. fyra på morgonen gick dom sista tappra själarna hem och mullan gjorde mig sällskap på sin madrass brevid mig på golvet i olivias rum.
dagen därpå var vi tre vakna  och pigga redan klockan nio klev upp och började med att städa av det som var kvar att städa efter att nicklas mamma vart i farten kvällen innan. inte den godaste lukten att mötas av sådär dagen efter - blev så mycket bättre efter lite torkning, vädring, moppning och slägning. tänkt vad lite städning kan göra!
malin och charlie kom och gjorde oss sällskap i det härligt och stekande solen under söndagseftermiddagen. efter vi blivit sjukt rastlösa efter cirka tre timmar liggandes i solen , blev det som sagt fotboll i solen. en skönt promenad till och från matchen klagade ingen på. eller jo , kanske charlie en stund iaf.

sen skulle jag och mullan vara snälla och låta majsan och nicklas ha en lite lugn kväll för sig själva och vi skulle åka vid sex-tiden. men den planen hade inte bilen! väl ute för att köra in den för packning, kom jag inte in i den. tänka att batteriet i dosan nu var slut, så köpte ett nytt. men inte då, tråkigt  om det skulle vara så lätt!
efter några samtal med mamma så ringe jag falck bärgare som skulle komma och hjälpa oss med min rent ut sagt döda bil. fyrtio minuter och lite startkablar senare så var bilen igång. visade sig att innerbelysningen hade varit på under hela helgen och då laddat ur batteriet. mycket skumt, då varken jag eller mullan andvänt  denna lampa varken under fredagens bilkörning eller under lördagens snabba flytt.. men så var fallet iaf. vi fick klara besked om att vi inte fick stänga av bilen, för då skulle den inte starta igen!
att inte få kärringstopp var det enda jag tänkte när jag backade ut bilen och körde in den på gården. klarade mig men jag hade inte blivit för förvånad om jag nu skulle ha lyckats med det. så typiskt mig!  
så det var bara att tuta och köra, två timmar senare var vi hemma!

då var yttliagre en bra helg över med dom bästa brudarna! <3

s+f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0