träning till max!

denna vecka började vi med våra sex veckors helvetesträningar! vi började i måndags med att köra en hinderbana 12 gånger x 2min (inte tolv varv, utan tolv stycken två minuers.) och efter det lite fys. hinderbanan såg fjollig ut i mina ögon när den var uppstalld och klar för att springas. men inte lika fjollig 8 koner senare! bra jobbigt, det kan man inte tro. och fyfan va det tog i hela kroppen! ajaj, men ändå skönt ajaj.
i tisdags var det yttligare en liten hinderbana, dock bara 8 koner denna gång. och inte lika jobbigt som första gången, eftersom denna gång visste jag hur fort jag skulle springa för att inte bli helt utkörd. plus att kroppen återhämtade sig snabbare på minutens vila.
igår var det mer rehab träning, trampa ur benen från den helvetes träningsvärken man lyckats dra på sig! skönt men jobbigt. ikväll är det fotbollsspel och fys på läktaren som gäller. söndag är det vår första utomhus träning på konstgräs!! :)
fem dagar av respektive sju.
det är ändå ganska bra! sen kommer jag köra crosstrainen som står där uppe och väntar på att bli tränad.

jag är mest överraskad över att ryggen inte ångar av smärta och att den verkar må ganska bra trots helvetesträningarna! vi får väl se hur det känns efter några veckor och fler helvetspass.
nu blir det ombyte och sen träning!

s+f

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0